zaterdag 19 maart 2011

vaak in de smaak.

Hey lieve lezers,


ik ben gek op modeland, maar dat hadden jullie misschien al aan al mijn posts gemerkt ^-^. Maar voor de Nederlandse modellen heb ik respect! De Nederlandse modellen vallen dan ook vaak in de smaak.
Ik ga een aantal posts doen over (Nederlandse) modellen, ik weet alleen nog niet hoeveel :S. Maar voor nu in ieder geval dit model:
Model Marique Schimmel (blog.suprememanagement)


Het Nederlandse model Marique Schimmel heeft tijdens de Fashion Week in New York, Londen, Milaan en Parijs maar liefst 55 grote shows gelopen. En dat is heel knap want deze West-Friese dame is namelijk een nieuwkomer!
Ze liep onderandere mee  in de show van Prada, Miu Miu, Balenciaga, Yves Saint Laurent, Dolce & Gabbana, Chloé, Valentino en Missoni. Hiermee is ze één van de beste nieuwkomers van dit modeseizoen.


New York Magazine noemde haar als enige model van Nederlandse bodem in de top tien van meest veelbelovende nieuwe gezichten van het seizoen.


Wat ook heel bijzonder is:
 Marique Schimmel is nu 20, meestal beginnen modellen jonger (zij begon met modellenwerk toen ze 19 was), omdat de modellenbureaus alleen maar jonge mensen kiezen, maar Radouane el Ouardi, van A Models Amsterdam (het modellenbureau waar zij zit)
 heeft liever iets oudere meiden, omdat ze vinden dat ze dan beter alle problemen of moeilijkheden (de stress) van het vak kunnen hebben.


Hier alle foto's van de shows die Marique Schimmel heeft gelopen tijdens de Fashion Week.
(amodelsamsterdam)

Ik vind dit eigenlijk onwijs knap! Ik bedoel, je moet er maar tijd voor hebben reizen van New York naar Milaan en veder!

Wat vinden jullie van model Marique Schimmel?

Bronnen:
nu.nl
rtlboulevard

4 reacties:

Lulu zei

Ik had nog nooit van haar gehoord, maar ik let niet zo op de modellen wereld :')
Maar ze heeft wel een knap gezicht vind ik :D
Xx Lulu

Marie zei

Ik heb nog nooit iets van haar gehoord,
maar ze lijkt me echt wel een goed model.
Het enige Nederlandse model dat ik ken is eigenlijk Doutzen Kroes ;s
x

Sam zei

Volgens mij wel een keer iets van gehoord maar nooit onthouden. ;)

Anoniem zei

wauw, ze is mooi!

Een reactie posten