zondag 18 oktober 2015

My Absolute Rose Eyeshadow Palette Catrice

Hey lieve lezers,















In de schappen van Catrice liggen al een tijdje een aantal mooie oogschaduw paletten.Te vinden in het schap zijn onder andere, het Absolute Matt palette, het Absolute Rose palette, het Absolute Nude palette en (nieuw!) het Chocolate Nudes palette, (het Absolute Bright palette is uit het assortiment gehaald). 

Omdat Catrice niet alleen mooie, maar ook nog eens betaalbare producten heeft die niet op dieren zijn getest, vind ik het een leuk merk en blijf ik elke keer graag even bij het schap hangen. Mijn oog viel een tijdje terug op deze palette en vandaag daarom een review van het Catrice Absolute Rose Eyeshadow Palette. Benieuwd wat ik er van vind en of deze palette misschien iets voor jou is? Lees dan verder!

Het Absolute Rose Eyeshadow palette bestaat uit zes verschillende kleuren van licht naar donker en allen hebben ze een rosé tint. Het nummer en de naam van het palette is 010 Frank Rose To Hollywood. De laatste kleur (6) neigt, naar mijn mening, meer naar paars(bruin) dan naar rosé, maar hij heeft wel roze glitters. Alleen de op een na laatste kleur (5) bevat geen glitters.

Wat het Catrice-team zegt over het Catrice Absolute Rose Eyeshadow Palette:
"Zes van de meest populaire kleuren van nu worden toegevoegd aan de Absolute Eyeshadow Palette collectie. Zachte nudes en trendy rosé tinten - soms mat en soms glinsterend – voor mooie, natuurlijke looks, individueel of in combinatie aangebracht. De prettige textuur overtuigt door de hoge pigmentatie." 

Wat opvallend is, is dat de kleuren op het palette
 heel licht ogen en de glitter in het licht goed zichtbaar is, maar dat ze, nadat ze zijn aangebracht, veel vager zijn en dat de glitter ook veel minder zichtbaar is. Maar dat hoeft uiteraard geen nadeel te zijn en met een paar laagjes ziet het er al beter uit :). Op de foto rechtsonder (om de foto te vergroten kun je op de foto klikken :) ), de 6 kleuren geswatcht op mijn arm.
Op de foto rechtsonder (met de 6 swatches), is goed te zien hoe vaag de kleuren zijn nadat ik ze heb aangebracht. De eerste kleur is niet eens goed zichtbaar. Op de foto hierboven (met de getallen erin), is beter te zien hoe de oogschaduw eruit ziet. Naar mijn mening hebben de kleuren 1, 5 en 6 niet heel veel pigment en zien ze er vervaagd uit (ookal zijn ze dat niet).
Zelf vind ik de derde kleur het mooiste :) en ben ik over 3 en 4 zeer tevreden. 5 heeft de kleur en de matheid behouden zoals in het palette, terwijl 1 en 2 veel gepigmenteerder lijken in het palette dan dat ze in werkelijkheid zijn. Verder vond ik de oogschaduw erg poederig en korrelde er voor mijn gevoel meer oogschaduw af, dan dat er bleef zitten.

Op de foto hiernaast heb ik aan de zijkant van mijn arm 5 van de 6 kleuren geswatcht en geblend. De foto is niet helemaal op zijn scherpst, maar duidelijk is wel dat de kleuren snel vervagen naarmate je ze probeert te blenden, niet dat het er verkeerd uitziet, maar als je ze zichtbaarder wil hebben, is het slim meerdere lagen aan te brengen.
Kortom, wat vind ik van het Catrice Absolute Rose Eyeshadow Palette?: De kleuren vind ik mooi, vooral de derde kleurmaar goed gepigmenteerd zou ik de kleuren niet noemen. Je kan er een mooie natuurlijke ooglook mee maken, maar als je zoekt naar een oogschaduw palette met goede pigmentatie raad ik je aan om een Sleek palette te kopen :). De prijs van het palette is €4,99.

Wat vind jij van dit artikel en van het Catrice Absolute Rose Eyeshadow Palette? En heb je zelf ook het palette of overweeg je er 1 te kopen? 

0 reacties:

Een reactie posten